Combo

Tillbaka till Kambodja

Det går inte riktigt att förklara hur detta land drar in dig. Att se kända ansikten och komma nära alla du jobbar med. Våran gamla stad är iochförsig helt förstörd... kineserna har rivit ner och börjat bygga upp en hel nya stad.

Men vi har flyttat ut till den lite lugnare ön. börjat jobba på en restaurang/bar/hostel med människor vi känner igen från förra gången. Det har varit lite upp och ner med detta jobbet men just nu gillar jag det. jag gillar min säng i vårat staffroom jag gillar alla olika karaktär vi jobbar med. alla har sån öppen front så man behöver inte känna sig ensam.

just nu är vi på väg tillbaka till ön efter att ha spenderat tre dagar i Kampot som är en sömnig lite river town. Har varit bra att komma ifrån lite, man behöver det för att inte gå lite loco. Allt på ön blir väldigt intensivt.

Så en vanlig dag i mitt liv just nu.
Börjar jobbet vid 8, städar ordning restaurangen. Beställer frukost till mig själv ofta ägg röra eller någon club sandwich. Sen är det 8 timmar av ta orders och prata med gästerna och de man jobbar med. När jag slutar blir det antagligen att hitta på nått, gå till vattenfallet, springa på beachen, hänga med folk. Sen är det mat dags, vi äter oftast på restaurang eftersom vi får "gratis" mat där. kvällarna spenderas ofta med en drink i handen. När jag skiver detta låter det riktigt o intressant. Men dagarna går snabbt och jag trivs med detta för tillfället! men kommer nog troligtvis inte spendera all min tid här. Kanske åka och jobba någonstans 😊

Felicia barndomsvän Cornelia har varit här i snart två veckor och det har varit så kul!! hon är underbar. och hon har kommit in så bra med alla. och blivit lite betutad i våran boss. Semesterkärlek.
Påtal om det har Felicia hittat sig en lite guy också. Jag hade också en liten fling men det slutade ganska så kvickt för några dagar sedan. var nog för det bästa men still hurt a little.

Nu är vi snart framme i Sihanoukville. blir en kvick shopping innan vi tar båten över till ön.

 
 

 


Kommentarer
Postat av: E

ÅH!!! Blev så gla av att läsa detta. fy-satan vad fint det är att få en liten glimt av live ditt <3

2019-03-01 @ 08:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0