Valenwine

Nu är det slut på pencelin och fram med vinet. hehe. Efter många hostattaker och en kur pencelin är jag tillbaka till livet. 
 
Så vad har vi gjort? Jo vi har hunnit shoppa lite nytt till väskan, sex månader i samma kläder blir lite tråkigt. Så lite nya jumpsuits, nya adidas skor och någon jeanskjol kändes helt rätt att lägga pengarna jag inte har på. Men Perths shopping är för bra för att vara ekonomiskt. Och innan vi återvänder till Kambodja kan det nog blir en runda på stan till. 
 
Efter vistele i Harbour towns outlet shopping center mötte vi upp Maatt, en kompis vi träffat i Kambodja. Jättekul att se honom igen och ta en öl tillsammans. Med Maatt var också Jen,  en trevlig tjej som också är från Kambodjas expats gäng. Vi har mött upp dessa flertal gånger nu, på pubar, hemma grillkväll och när de bjöd med oss ut till Rottness packade vi glatt våra väskor och hängde med. Packade tillochmed fika. Så på båten ut till ön satt jag och Felicia med en termos och kanelbullar. Var lite komiskt att sitta där och surpla, men men vad gör man inte för att spara på pengarna. Går av på Rottnes och herregud så fint det är, får en välkomskram av Maattis och går sedan ut till en brygga och chillar med det andra. Efter det var det minigolf tounering, roligare än vad jag tänkt. Dock förlorade jag visade det sig, vann första ronden men eftersom vi drack under spelats gång hamnade jag vist sist tillslut. Vi checka in i våran söta lila stuga, och drog direkt ner till beachen stannade där tills det var dags för grillat, yuuum!! Det var en väldigt lyckad resa overall, mycket goooon och skratt.   
 
En dag hälsade också Maatt på City beach så vi gjorde en heldag med interjuver, basketboll, matshopping till vår Valenwine. Både Felicia och jag var ju sjuka på Valentines så vi kom på smarta iden att fira den igen. Rött vin, steaks, ljus och romantisk musik. Och vilken rolig kväll det blev, spelade jag har aldrig långt in på små timmarn. Herman fick också vara med efter hans och Lynlys datenight. Jag har inte skratta så mycket på länge, höll nästan på att ramla av stolen. Väldigt lyckad kväll, bästa valenwine jag någonsån firat. 
 
Så nu har vi en helg kvar i Perth, tiden har gått väldigt snabbt. Det vi tänkte vi skulle hinna med är picknick i Kingspark, troligtvis idag. Träffa min moster på ett mysigt cafe nere vid floden. Säga hejdå till "våra vänner". Försöka hitta en bra outdoor cinema och checka en film. Och ja njuta av alla dessa lyxigheter, säng, dusch, kylskåp med mat med mera. På måndag åker vi tillbaka till Kambodja, Sihanukville, och ska ännu en gång jobba på vårt veganska cafe. Men nu har en av Tyska ägarna åkte hem så det kommer bli annourlunda men på ett bra sätt. Jag är väldigt peppad, saknar all god frukt och billig mat haha 
      
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Delfini

Underbart inlägg!! :)

2018-03-08 @ 18:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0