Utsikt över poolen

Tillbaka till Kambodja och Sihanoukville och till Peace food cafe. Just nu bor jag och Felicia i en lite skrubb på Peace food cafe, vi har gjort två sängar av gamla massagebord och hängt upp ett myggnät. Det är inget lyx här, men man blir van vid det hårda sängarna och kaoset med allas grejer överallt. Sina en gullig pratglad tjej har precis flyttat in här också så nu är vi fyra tjejer. Hon har precis slutat sitt jobb på Big easy baren och Nele tog gladeligen in henne här. Det är lite kära, eller gosiga iallafall. 
 
Cafet har flyttat till ett mycket större place med en underbar pool. Jag trivs här. Men det är för lite kunder just nu, måste börja flörta hit lite mera. Den fina röda biken har vi också tagit tillbaka men nu delar vi den med Nele (boss of peace food). Så gött att vara tillbaka på den, cruisea runt. 
 
Vi gömde oss några nätter innan vi gick ut och sa hej vi är tillbaka till alla. Det var nästan som man aldrig dragit här ifrån, men roligat att få lite leende och kramar av alla knasisar som bor här. Det blev en ganska chill kväll. Det var Sinas bday så vi firade henne och hon fick lite för många gratis shots så spendaerade en god timme eller två vid en pool bara vi fyra tjejer. Lånade en speaker och dansade våra asses off runt den. 
 
Dagen efter var det St patrics day så vi drog till Monkeys hostel där vi hade blivit told att det skulle vara stor firning. Kom dit och det var nästan tomt, inte ens våran gamla trio satt vi baren. Vi tog en öl och drog vidare till Sinas jobb, Big Easy och hade en bucket cranberry/volka. Det var inte den ända bucket denna kväll. G och Oskars köpte bucket på bucket och vi drack glatt. TEAM MEETING och alla tar ett sugrör var och klunkar. Det var en väldigt rolig kväll, dans, dricka, folk. Kvällen slutatde med att Felicia hittade en hundvalp, japp en ensam hundvalp. Vi kunde inte gå hem med en hundvalp så vi stannade i Sina dorm, som också är ett staff dorm, vilket betyder att vi känner alla i det rummet. Vi tog varsin säng och somnade bums, Felicia med hundvalpen i sängen.
 
Dan efter tog vi med hunden till ett Welfair center så he is safe. Vi åt också Indiskt, och herregud vad gott det är. Varför har ingen sagt detta innan? yuuumy. Vi förösker laga mat här så mycket vi kan. Blir oftast grönsaker med coconut cream, vilket är fööööör jävla gott med ris och soja, där har vi en middag som alltid funkar.
 
Blir tyvärr inga bilder för min mobil åkte just i poolen. Jag satt och lyssna på "Omringad av idioter" vid poolen och scrolla på instagram, väldigt relaxed, när Oskars kom backifrån och skrämde mig. Och jag lättskrämd som jag är kastade jag mobilen i luften och plums ner på poolbotten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0