PERTH

Så den härliga Perth vistelsen blev inte riktigt som planerat, både jag och felicia ligger i lunginflamation. 10 dagars penicillin, tack doktorn. Men det posetiva är ju att vi är här i Perth i detta hus och inte på en madrass på golvet i Kambodja. Det har blivit mycket tv, mycket ligga inomhus och kolla ut på det fina vädret och den blåa himmeln. I början av veckan hade jag högfeber och huvudvärk, horriblet..Men nu är det borta och även att hostan fortfarnade är kvar mår jag helt okej. 
 
Vi går med Lucie till parken två gånger om dagen. Vi äter frukost och kollar Gossip girl. Vi har hälsat på min moster i hennes hus där jag för fyra år sedan bodde med Carro, Oscar och Ida. Vi åt svamprisotto, och herregud vad gott det var. Efter middagen fick vi massa gottis till efterätt och Pernilla ringde mormor så fick snacka lite med henne. Jag insåg att Pernilla vet mer om min familj än jag, hon fyllde in med lite gossip. 
 
Igår lördag fyllde Pernilla år så vi åkte ut till Bayswater och hade picknick i en park med hennes vänner. Suchi, jordgubbar och kaka yum. Jättemysigt, älska picknick i parker. Så au style, parker , hundar och små plock. Enda som fattades var lite vin haha men alkoholen får vänta några dagar till. Fem dagar kvar på penicillin kuren. 
 
Innan vi blev sängliggade ch sjuka hann vi med en solig söndag med Herman och Linley inne i stan, strollade runt, hade tapas och drinkar. Och ja Perth stad är underbar och små minnen poppar upp hela tiden.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0