Asien

Januari var grå, gick mest runt i lägenheten och väntade på att Felicia skulle hem från Karribien. Eller jag hade två underbar helgen i Göteborg. En där Anna hängde med, vilket gjorde mig väldigt glad, roadtrip med sis var alltför länge sedan. Vi lagade hallumi burgare, shoppade och hade en väldigt roliga utgång. Vi fördrinkade lite hemma hos Elin, bokade bord på Pinchos. Vi rusade ner till Pichnos, ramlade in, beställde roliga drinkar och hade små rätter. Tror att vi kan ha synts och hörts i den ganska tomma resturangen. Men att få ha de människorna rak framför mig är lycka bara det. Vi drog vidare, möte en söt kille på tunnelbana, got his nr winkwink. Utekvällen blev mycket rolig. Jag och Elin i våra Esse och med Anna springade mellan oss haha. Jag drack drinkar och hängde med en kille jag senare kommer att besöka i Portugal. 
Jag hade en myshelg med bara Elin också precis innan vi åkte. Gillar sååå att hänga med henne och i fina Göteborg. 
 
I februari åkte vi nere till Sri Lanka. Men inte utan knöleri, Felicia var sjuk och vägra ta flyget från Dubai. Detta efter vi spendarat x antal timmar sovande på flygplatsgolvet. Kunde sagt det lite tidare och ge oss tid att leta upp ett hotell innan mörkret hade fallit. Men vi hittade en taxidriver aom körde runt oss utan lycka på något ledigt rum. Men tillslut kom vi till ett "5 star" hotell. hmm jaa verkligen, det var ett helt vanligt rum. Men vi fick iallafall någonstans att sova. Vi stannade och utforskade Dubai. En stad jag alltid viljat se. Den är inmponerande. 
Sri Lanka va väldigt nice. Direkt när vi landa tog vi en taxi till en stad tre timmar away. Denna taxiride blev inte riktigt bara tre timmar. Först somnade nästan våran driver, stoppade 15 gånger, kaffe,mat,be till han hittade en kompis som kunde köra oss istället. Kompisen satte sig iförar sättet och körde hem till sitt hus. Där fick vi hoppa av hälsa på hans fru som också bjöd på annans och ville ta kort på oss. Så smile. Sedan fortfatte vi till en ensam elphan i skogen...vi kom iallafall fram ca 10h efter. Vi besökt berget Ella, åkte en sagolik tågresa och åt deras gooda mat!! 
 
Nästa stop var KL. Spenderde några timmar på Hm och shopping center. Tog en drink på Helibar, råka hamna på en pubcraw och trodde vi hade köpt ett cafe i Kambodja. Vi beställde våra biljetter och freakade out lite. Men dan efter fick vi beskedet att det blev sålt 30min innan vi hade sagt ja. Vilket var en stor besvikelse. Nu hade vi biljetter till Kambodja som jag knappt hade hört om innan. Men först Laos. 
Vi mötte upp Leffe och Allan och reste med de genom Laos. Tubade, Åkte luftballong, killarna fick en underbar massage medans vi skaffade braids i håret. När vi sedan skulle lämna till huvudstaden beställde vi shuttle nere, men alla hade inte platser kan man säga. Slutade med Felica, jag och Söder inklämde i baksättet och Fritte fick två tjejer i knät. 
 
Vidare till Kambodja. Beachen och Otres. Två och en halv månad spenderade vi här, letade lokaler att öppna vårt egna cafe, besökte alla tre öarna. Finaste beacherna jag någonsin har sett. Amelia hann också besöka oss. Vi åkte ut till en "öde" ö, levde lite "the beach" life. Hade middagar på ett tomt ställe tillsammans med två backpackers, ett gulligt par och crusie själv. Åkte till Kampot med Henri och Tom. Gillar Kampot, mycket mysig flodstad med underbara matställen. Jag åkte hem till Sverige efter några dagar i huvudstaden. 
 
Sommaren bestod av massa jobb. Hade knappt någon ledig tid. Men allt jobb var för att vi hade fått frågan om att driva Peace food under lågsäsongen medans Tyska tjejerna var hemma i Tyskland.Så Kambodja resan var inte slut ännu. Jag spenderade min tid hemma med Mamma och Pappa, vilket var supermysigt. Och träffade Diogo för andra gången. Han åkte upp till lila Vimmerby för att säga hej. Hann åkte upp flera gånger på sommaren, flyttade in i Ljusnefall nästan en vecka innan Midsommar. Det var väldigt roligt och mysigt. När han åkte hem var det Midsommar hemma hos mig, vilken lyckad kväll. Hemmafest, blomplock och kransworkshop massa lekar. Innan sommaren var slut hann jag med en snabbtrip till Portugal, sightseeing i Lissabon, beachhäng. Vi åkte söder ut, bodde på hotel, låg på beachen en heldag ch strossa runt i gamla gulliga staden. 
Sist men inte minst hejdå fest på Furan, nästan alla min girls var där. Och det gjorde denna kvällen hur bra som helst. Eller inte slutet av kvällen,fick lite skit på telefon.. 
 
Next life in kambosssha 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: buse

Hoppsan, jag hann läsa innan du läste och JÄVLAR VA JAG SAKNAR DIG UNGE! Det här va en true emmafisen-längt-trigger <333

2018-02-07 @ 10:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0