3 händelserika år senare?

dammar av denna blogg idag, senast jag skrev här bodde jag vist i ett kallt Malta. Synd att jag slutade skriva när saker blev roligare där borta, när vi hade fått världen bästa jobb på Radisson, fina minnen där ifrån haha! Vi blev piskade och kämpade som små djur för vår låga lön. Men vi lärade oss mycket, fick skinn på näsan och kan sitta och prata och skratta om våra jobbdagar där idag. Slutade också skriv när vi började känna folk, Josse våran fina lite annurlunda vän från USA men en underbar terras där vi hade middagar, drinkar och badade i bubbelpool. Marcus som jag datade, ett energiknipe som alltid fick mig att skratta, förutom den gången på väg hem från Shower där vi båda grät, jag av rädsla för jag tyckte om honom mer än vad jag skulle. I min hjärn går inte fårhållande ihop, vilket gör det väldigt jobbigt att tycka om någon. Vi pratar fortfarnde så är på good terms. Sedan hade vi ett Franskgäng som vi hängde med, kollade film med och dansa med på footelose. Det stora killgänget med lite förmycket självförtroende. Pokerspelarna Joel och Arvin som vi träffade ute när vi precis flyttat till Malta. Våra knasiga men ibland underhållande arbetskamrater och deras middagar. Skrev inte heller nått om våra besök från Sverige och våra miniresa till Catatina. too bad too bad. Men Malta satte defenetivit sina spår, underbart land. Har varit tillbaka där två gånger under dessa tre år. 
 
Jag har också haft små peridoder hemma. En periode bodde jag halvt om halvt hos min babe i Malmö. Jag pendlade upp och ner från Vimmerby, jobbade lite här och där. Satt mycket vid datorna, trodde jag kunde bli nått trading proffs, men det behövs mycket tid och tålamod. Men intresset finns fortfarande där, kolla mina små aktier flera gånger varje vecka. Att bo hos Sara var underbart, kaffefrukost innan hon skulle till skolan, mys framför tv, terapitalks med vin i handen, många skratt och nya ansikten. Innan jul hann vi med att åka till London och bara ungås och mysa. Väldigt lyckad resa. 
 
Sommar var en väldigt bra sommar. Flyttade hem på heltid, Fredensborgjobb blandat med Stuneks. Festivaler, Bråvalla var en lite besvikelse men men Emmaboda drog upp sommaren, underbar festival med de bästa gänget och bästa trion. Hela sommaren hängde vi mycket med Macke, Fritte, Jocke, Henke och hela det gänget. Blev mycket efterfestmys på furugatan. Furugatan, vad ska jag säga. Vi hade det bra där. Varsitt rum, balkong, en soffa där vi spenderade mycket tid, Sons of A serien gick hårt. Jag i ena soffhärnet med sno gosedjuet Tibbe och Felica i andra hörnet med med sin rosa Nalle. Blev några vinglass på våran underbara balkongen, några lyckade fester. Halloween, födelsedagar och goodbye parties.     
 
Avslutade sommaren med en av mina bästa weekens. Budapest med Elin, Matilda och Antonina, bara där vet man att det kommer bli en bra helg. Solen var framme, vi bara tog dagarna som de kom. Ingen stress bara massa skratt och energi. Allt var bara helt perfekt. 
 
På hösten åker jag och systrarna Sundström på Eurotrip. En månad i Amsterdam, Franska rivieran, Rom och Grekland. Europa är otroligt fint. Vi hade väskan Alan med oss som vi skojade mycket med hela resan. Vi hyrde bilen Cassie som fick köra oss genom hela regninga Rivieran. Felicia hittade El baguette och El crossant liggade döda på bechen med kläder efter en hård födelsedagnatt. Och så fort något gick åt rött håll för oss var det bara ta upp armen och ropa VICTORY   
 
Nu är jag Framme vid 2017. Förra året. Asien Året. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0