Jaa då var det dags igen, M fortfarande glassig?

Jag ser att det var tio månader sedan jag skrev ett inlägg från mitt rum i Bergen här på bloggen. Det var ett tag sen man sprang runt där på Matlyst bland kött och korv, ett tag sedan vi hängde i vårt gotlännska kollektiv, ett tag sedan vi sprang runt med drinkar på fotbollspuben. Det blev sommar och vi letade oss hem. Om detta nu är mitt hem? Är Vimmerby mitt hem? Jag skulle säga nej, mitt hem är överallt, mitt hem är där personer jag gillar finns i min närhet. Runt bordet på Fjöset, i tjejrummet på nedre etaget, i slitna hostelrum över Nya Zeeland, i en rullande skrotvan på east coasten, i Axels rum i Maylands, hemma i mitt flickrum i Ljusnefall, i ett sunkigt men underbara Bandhut, i ett hus med en bortrest ägare och en katt, i två svensk kollektiv i Bergen, över ett gym ute i Pelarne. usch så jävla klyschig text, sorry guys! Men på senaste år har inte Ljusnfeall känts som det ulltimata hemmet.  

Iallafall blev den ännu en Vimmerby-sommar. En sommar med både fina, mysiga, roliga och knasiga minnen. Jag spenderade sommarens timmar på Stunkes, på festivaler, på sjön, på små roadtrips blev också mycket häng hemma i Ljusne.
 
Sommaren tog slut och ångesten kom ;) whats next? Och med jobb till Oktober och New York i November och julen i December blev jag vist kvar, det var smartast så! 
Och att gå arbetslös är inget mitt psyke klarade av så jobba med barn fick det bli, och hör och häpnade det var inte hemskt, det är givande och jag lär mig sjukt mycket. Och att få pröva på att va lärare är mycket roligare än man trott, att få boss lite och försöka lära barnen något. Även att dem ibland går en på nerverna och inte lyssnar ett skit är det ett mer än okej jobb, tillfälligt förstods thaaaank god!

Nästa "äventyr" är Malta med Felicia. Vi åker om exakt 10 dagar, skojskoj men också nojnoj för min del! ;) 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: marsvinet

Home is wherever I'm with you!! Åhhh, jag blev så satans glad av att se lite inlägg från daaaj! Och jag kan sååå förstå hur du menar. Ha en världsbäst tid på Malta med Felicia!

2015-01-22 @ 21:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0