Fredag den 13

Det är fredag mina girls! Felicia ställe alarmklockan för första gången denna resa, vi skulle upp och åka på interjuv! Satte oss och vänta på bussen, såg en kille brevid som också hade CVt i högst hugg, skojade om att han kanske skulle till samma och ja vi hade rätt, tänkte vi tar en kaffe innan eftersom vi va tidiga o där satt han, vi börja prata för att sedan gå gemensamt upp till interjuv! Den gick snabbt, och vet inte om den gick bra eller dåligt men han skulle höra av sig för provjobb nästa vecka! 

Eftersom man kan köpa bussbiljett för en hel dag och får åka över hela Malta för billiga15 kr så tog vi vara på den och körde utflykt till Mdina, en cool stad innanför stora murar, gulliga små gator och mäktiga byggnad, som i en gamla film! 
Efter vår lilla turistturen åt vi mat på ett mysigt ställe och blev lite bundisar med ägaren och hans Australiska vän! Alla är sjukt snälla och hjälpsamma här!
Känslorna att vara här går upp och ner beroende dag! Idag har det vart en jätte bra dag medans igår var vi båda lite osäkra på vad vi gjorde här! Varför åkte vi hit utan säkerhet på jobb eller boende? Varför åkte vi hit till istiden? Och droppen gick lite när jag efter en tråkig springrunda i stadsmiljön (saknar de fina rundorna hemma) skulle laga mat och all el i hela lägenheten stängdes av....jävla lägenhet!! jag gick trotsigt och la mig i sängen och bara skit i allt, men efter ett tag kom Claude a.k.a klådan vår hyresvärd som alltid har en och annan historia om hans liv att berätta och fixa det tillbaka elen, samt fixa flera speglar och ännu en möbel till vårt lila kryp in! 
Efter en superburgare myste F och jag nere oss i min lilla säng för att kolla på livet i Bluebell! Då kändes allt mycket bättre! 👍

och mitt i allt saknade jag mina babes såklart! min pluggisar 💟 frågan är vart ni kommer fira morgondagen? vart era hunkar bjuder ut er? 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0