såhär har jag det i sannhetsbaserad text

Vardagslivet rullar på så att säga.
Det är uppgång vid sex, frulle och påkläddning, det varmaste jag har! Vi jobbar i kalla rum på Matlyst så fleecen är mycket välanvänd! .
Vid 6.39 springar jag ner för den smala trappen, rammelvaning på den! har till min förvåning inte ramlat ner för trappen än, good work-keep it up!
6.42 hoppar jag på bussen, hälsar på min kollergor och utbyter några meningar.
Vi, jag, Maria, och Linn gå tillsammans in på Matlyst och klär på oss våra vita (extremt snygga) uniformer, ett hårnät, jobbskor och smiter sedan ner till fabriken.
 
Jag jobbar börjar jobba med min givna uppgift samtidig som jag lyssnar på "Alex och sigges podcast", fick tipset från Maria och nu lyssnar jag slaviskt till deras röster, nee där överdrev jag men de pratar och diskuterar i mitt ena öra och får tiden att springa iväg.
 
kl 9 letar jag upp Linn för att ta en kaffepaus. Där sitter vi med persnalcrewn tills det är dags att jobba igen och lyssna igenom ännu några avsnitt av poden.
 
När magarna börjar kurra däromkring 11 går vi upp och fyller våra tallrikar med dagensmat, här är värt att nämna att det är stor skillnad på Norskens två mackor och våra svenskas överfyllda mattallrikar, men vi är hungriga små flickor vi!
Sen kör jag fram tills tre någongång, då Maria brukar komma stolprenade från packavdelningen och frågar vi ska sluta nu eller om vi har blivit befogade att jobba över lite.
Vi slutar sedan för dagen och hoppar på bussen mot centrum.
 
Jag går med tunga steg upp för den smala trappen och sätter mig oftast helt påklädd vid matbordet och skrollar lite på mobilen. Om jag inte jobbar-över eller har nått ärende nere på stan är jag först hem vilket jag gillar, tre kvart själv i lägenheten, tre kvart av lugn, tre kvart av stress över att min ensamma stund inte kommer vara länge. Jaa sen rullar det på helt enkelt tills det är läggdags.
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0